Ez volt a Volkswagen offenzívája a Jeep ellenében
Áthidaló modellnek szánták, a Bogárból, a Transporterből és a sportos kisautójukból származó darabokból legózták össze, az egyszerű kis terepjáró végül mégis negyed századig gyártásban maradt.
Ez volt a Volkswagen válasza a Jeepre
Áthidaló modellnek szánták, a Bogárból, a Transporterből és a sportos kisautójukból származó darabokból legózták össze, az egyszerű kis terepjáró végül mégis negyed századig gyártásban maradt.
A maga korában hozzánk nem jutott belőle túl sok, hiszen a nyugati blokk egyik hadseregének járműveként született, így bemutatásra érdemes a Volkswagen könnyű kis terepjárója, a Typ 181, más néven Kurierwagen, az USA-ban Thingként, az Egyesült Királyságban Trekkerként, Latin-Amerikában Safariként ismert modell.
A második világháborút követően az európai NATO-tagok körében felmerült az amerikai Jeepekhez hasonló, „mindent bíró”, könnyű, szükség esetén kétéltű katonai jármű fejlesztésének igénye, ám a kooperatív projekt nem hozott gyümölcsöt, az „Europa Jeep” csak nem akart megszületni.
A Volkswagent egyébként már az 50-es években megkeresték az ötlettel, de a gyártó akkor nemet mondott, viszont miután a fejlődő országbeli piacain komoly igény mutatkozott valamilyen terepképes típus iránt, az 1960-as évek elején beadták a derekukat, nekiláttak egy katonai és polgári felhasználásra is alkalmas modell fejlesztésének, amelyre amolyan áthidaló megoldásként tekintettek az Europa Jeep megérkezéséig.
Az Europa Jeepből végül nem lett semmi, a projektet 1979-ben lezárták, a Typ 181 viszont nagy siker lett, 1963-tól egészen 1983-ig gyártották.
A Kurierwagen a második világháborús, Ferdinand Porsche által tervezett, a Wehrmacht által használt Kübelwagenhez nyújt vissza mintaként, az annak idején 53 ezer példányban gyártott katonai terepjáró modernizált leszármazottja volt.
(Forrás: vezess.hu)